لاک پلی یورتان

لاک پلی یورتان
کد محصول: 3100

این محصول بر پایه رزین اکریلیک و هاردنر ایزوسیانات و به عنوان لایه محافظ بر روی سیستم های اپوکسی، پلی یورتان، آلکید ایزوسیانات استفاده می‌گردد و به سبب مقاومت در برابر اشعه UV ایجاد و حفظ براقیت و زیبائی علی الخصوص در صنایع چوب و خودرو سازی کاربرد دارد. عدم ایجاد زردی (Yellowing)، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت سایشی مناسب، عدم خش پذیری و ایجاد انعطاف پذیری به همراه قدرت چسبندگی از سایر امتیازات این محصول به شمار می‌روند.

لاک پلی یورتان

تعداد اجزا : دو جزئی
براقيت : براق
دانسيته : gr/cm3 : 08/0 ± 1
فام : شفاف
نسبت اختلاط اجزا A/B  (وزنی) : 25/100
مکانيزم خشک شدن : واکنش شيميايی بين اجزا و تبخير حلال
درصد جامد حجمی : 3 ± 38
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک : 70 ميکرون
پوشش تئوری m2/Lit : 6/7
1.خشک شدن کامل : 7 روز
2.خشک شدن عمقی : 6 ساعت
.خشک شدن سطحی : 2 ساعت
دمای سطح : 25 درجه سانتيگراد
نوع تينر : 310-T
دوره انبار داری : 12 ماه
زمان ژل شدن : 6 ساعت
نقطه اشتعال : 28 درجه سانتيگراد

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر بايد از هرگونه آلودگی عاری گردد که به همين منظور می‌توان از روشهايی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوينده ها و تينرها بهره برد. سپس بلاستينگ (زنگ زدائی) روی سطح طبق استاندارد (SSPC-SP10) تا درجه Sa2.5 انجام دهيد. پس از زنگ زدائی ذرات حاصل از آن را با فشار هوا از روی سطح پاک نموده و کاملاً خشک نمائيد. پس از گذشت يک ساعت از آماده سازی سطح پرايمر را اعمال نمائيد.
در صورتيکه سطح مورد نظر دارای رنگ قديمی باشد بهتر است از روش هايی همچون برس سيمی، مينی بلاست، سنباده زنی جهت ايجاد زبری مناسب و چسبندگی بيشتر رنگ بهره برد.
شرايط محيط رنگ آميزی :
بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين رنگ آميزی بين 40-10 درجه سانتيگراد است برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می‌گردد رنگ آميزی حتی الامکان در محيط‌های سرپوشيده انجام شود. دمای محيط هنگام رنگ آميزی بايستی حداقل 3 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال رنگ :
هر دو جزء A و B بخوبی ميکس شده و با توجه به نسبت تعيين شده با هم اختلاط و به آن تينر افزوده تا به ويسکوزيته پاشش برسد. در حين اعمال، رنگ داخل مخزن مکرراً ميکس و با تنظيم مناسب فاصله نازل با سطح، پاشش انجام شود. با در نظر گرفتن حرکت و سرعت باد در حين اعمال، رعايت فاصله زمانی متناسب مابين اجرای لايه های آستری، ميانی و رويه و همچنين رعايت Pot life اعلام شده و عدم استفاده مخلوط رنگ بعد از اين زمان ضروريست.

تجهيزات رنگ آميزی :
–    اسپری بدون هوا (Air Less) با قطر نازل 0.013-0.015 inch
–    اسپری هوا (conventional) با قطر نازل mm 2-5/1 و فشار 5-3 اتمسفر
–    قلم مو و غلطک

نکات ايمنی :
–    توصيه می‌گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين رنگ در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
–    اين رنگ اشتعال زا بوده و بايستی از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.