ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین اپوکسی (EP)

ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین اپوکسی (EP)
کد محصول: 2340

این ملات بر اساس رزین اپوکسی بیسفنول F و هاردنر پلی آمین طراحی گردیده است. این محصول دارای مقاومت مکانیکی، الکتریکیف حرارتی و شیمیایی فوق العاده در برابر اسید و قلیا می باشد. از ویژگی های دیگر این محصول می توان به ساختار این محصول اشاره کرد که در دراز مدت دارای ثبات و پایداری کامل بوده و هیچگونه تغییری در خواص آن رخ نمی دهد. این محصول در پوشش کلیه سطوح بتنی، فلزی، سنگی، سرامیکی و .. که در مجاورت اسید ها، قلیا ها، نمک ها، الکل ها، آب، یون کلر و مشتقات نفتی و … هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر کاری ضد اسید ، کاشی های ضد اسید ی و ملات ضد اسیدی

ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین اپوکسی (EP)

تعداد اجزا : دو جزئی
براقيت : نيمه براق
دانسيته حجمی gr/cm3 : 1/1
فام : بی رنگ
نسبت اختلاط اجزا A/B  (وزنی) :  1/2
مکانيزم خشک شدن :واکنش شيميايی
درصد جامد وزنی : 100%
درصد جامد حجمی : 100%
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک : 2000/500 ميکرون
  • پوشش تئوری m2/Lit : 1
  • خشک شدن کامل : 7 روز
  • خشک شدن عمقی : 24 ساعت
  • خشک شدن سطحی : 8 ساعت
  • دمای سطح : 25-20 درجه سانتيگراد
  • نوع تينر : ندارد
  • دوره انبار داری : نامحدود
  • زمان ژل شدن : 30 دقيقه در دمای Ċ 25-20
  • نقطه اشتعال : 34 درجه سانتيگراد

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر بايد از هرگونه آلودگی عاری گردد که به همين منظور می توان از روشهايی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوينده ها و تينرها بهره برد. سپس بلاستينگ (زنگ زدائی) روی سطح طبق استاندارد (SSPC-SP10) تا درجه Sa2.5 انجام دهيد. پس از زنگ زدائی ذرات حاصل از آن را با فشار هوا از روی سطح پاک نموده و کاملاً خشک نمائيد. پس از گذشت يک ساعت از آماده سازی سطح پرايمر را اعمال نمائيد.
در صورتيکه سطح مورد نظر دارای رنگ قديمی باشد بهتر است از روش هايی همچون برس سيمی، مينی بلاست، سنباده زنی جهت ايجاد زبری مناسب و چسبندگی بيشتر رنگ بهره برد.

شرايط محيط :

بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين رنگ آميزی بين 40-10 درجه سانتيگراد می باشد برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می گردد رنگ آميزی حتی الامکان در محيط های سرپوشيده انجام شود. دمای محيط هنگام اعمال ملات بايستی حداقل 3 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال :

هر دو جزء A و B بخوبی ميکس شده و با توجه به نسبت تعيين شده با هم مخلوط شود سپس با افزودن پودر تغليظ کننده اين ملات را به شکل تيکسوتروپ در آورده و شروع به اعمال آن به تنهايی يا همراه با الياف مخصوص نماييد و لايه های نهايی را می توان به همين روش و يا با قلمو ويا غلطک اعمال کرد ، همچنين رعايت Pot life اعلام شده و عدم استفاده مخلوط ملات بعد از اين زمان ضروريست.

تجهيزات :

–    کاردک های مخصوص و ساير ابزار دستی
–    قلم مو و غلطک

نکات ايمنی :

–    توصيه می گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين ملات در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
–    اين رنگ اشتعال زا بوده و بايستی از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.

آریا سطح را در شبکه‌های اجتماعی و مرورگرها دنبال بفرمایید.