ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین وینیل استر (VE)

ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین وینیل استر (VE)
کد محصول: 4540

این محصول به عنوان یک پوشش سه جزئی بر پایه رزین وینیل استر به همراه درصدی خشک کن و کاتالیزور عرضه می گردد. این محصول به علت داشتن مقاومت بسیار خوب در برابر اسید و قلیا، مقاومت حرارتی و انعطاف پذیری بالا و همینطور مقاومت سایشی مناسب در انواع حوضچه ها، کانال ها و مخازن در معرض خوردگی پیشنهاد می گردد.
میدانید اپوکسی چیست؟
رزین اپوکسی چیست؟
شرکت رنگ آریا رنگ تهران

ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین وینیل استر (VE)

تعداد اجزا : سه جزئی
براقيت : نيمه براق
دانسيته gr/cm3 :  05/0 ± 2/1
فام : بی رنگ
مکانيزم خشک شدن : واکنش شيميايی بين اجزاء
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک : 2000-500 ميکرون
پوشش تئوری m2/Lit : 98/1-5/0
درصد جامد وزنی : 100%
درصد جامد حجمی : 99%
  • دمای سطح : 25 درجه سانتيگراد
  • خشک شدن کامل : 7 روز
  • خشک شدن عمقی : 24 ساعت
  • خشک شدن سطحی : 6 ساعت
  • نوع تينر : ندارد
  • دوره انبار داری : 18 ماه
  • نسبت اختلاط اجزاء A/B/C (وزنی) :200/2/1
  • زمان ژل شدن : 8 ساعت
  • نقطه اشتعال :32 درجه سانتيگراد

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر بايد از هرگونه آلودگی عاری گردد که به همين منظور می توان از روشهايی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوينده ها و تينرها بهره برد. سپس بلاستينگ (زنگ زدائی) روی سطح طبق استاندارد (SSPC-SP10) تا درجه Sa2.5 انجام دهيد. پس از زنگ زدائی ذرات حاصل از آن را با فشار هوا از روی سطح پاک نموده و کاملاً خشک نمائيد. پس از گذشت يک ساعت از آماده سازی سطح پرايمر را اعمال نمائيد.
در صورتيکه سطح مورد نظر دارای رنگ قديمی باشد بهتر است از روش هايی همچون برس سيمی، مينی بلاست، سنباده زنی جهت ايجاد زبری مناسب و چسبندگی بيشتر رنگ بهره برد.

شرايط محيط پوشش :

بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين پوشش دهی بين 40-10 درجه سانتيگراد می باشد برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می گردد ملات حتی الامکان در محيط های سرپوشيده اعمال شود. دمای محيط هنگام اعمال ملات بايستی حداقل 3 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال پوشش :

ابتدا جزء B (خشک کن) را به جزء A (رزين وينيل استر) افزوده پس از اختلاط کامل ، اقدام به افزودن جزء C (کاتاليزور) نماييد. با اضافه کردن پودر تغليظ کننده محصول را به حالت کاملاً تيکسوتروپ در آورده و با کاردک مخصوص بهمراه الياف توری سطح را کاملاً پوشش دهيد. در هنگام اجرا دقت شود که در کليه قسمتها پوشش کاملاً اعمال شده و همينطور الياف بدون پوشش در سطح وجود نداشته باشد.

تجهيزات :

–    کاردک های مخصوص و ساير ابزار دستی
–    قلم مو و غلطک

نکات ايمنی :

–    توصيه می گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين ملات در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
–    اين رنگ اشتعال زا بوده و بايستی از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.

آریا سطح را در شبکه‌های اجتماعی و مرورگرها دنبال بفرمایید.