پرایمر زینک کرومات اپوکسی

پرایمر زینک کرومات اپوکسی
کد محصول: 2118

این محصول بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید با پیگمنت کرومات روی طراحی گردیده است. برخورداری از این پیگمنت و حصول خواص ضد خوردگی بالا، امکان مجاورت این پوشش با شرایط اتمسفری و غوطه وری را فراهم نموده است.
این پرایمر قابلیت سازگاری با رنگ های دو جزئی و یک جزئی را به عنوان لایه بعدی داشته و با توجه به عدم وجود سرنج و کرومات، محصولی غیر سمی بوده و در برابر ترشحات آب و مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی متوسط مقاوم می باشد.

رنگ ترافیکی

پرایمر زینک کرومات اپوکسی

تعداد اجزا : دو جزئی
براقيت : مات
دانسيته : 3 gr/cm 5/0 ± 45/1
فام : در تمامی رال ها (بجز آبی)
نسبت اختلاط اجزا A/B (وزنی) : 1/6
مکانيزم خشک شدن : واکنش شيميايی و تبخير حلال
درصد جامد حجمی : 3 ± 55
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک : 75 ميکرون
پوشش تئوری m2/Lit : 3/7
  • خشک شدن کامل : 7 روز
  • خشک شدن عمقی : 8 ساعت
  • خشک شدن سطحی : 2 ساعت
  • دمای سطح : 25 درجه سانتيگراد
  • نوع تينر : 210-T
  • دوره انبار داری : 12 ماه
  • زمان ژل شدن : 6 ساعت
  • نقطه اشتعال : 30 درجه سانتيگراد

آماده سازی سطح :

سطح مورد نظر بايد از هرگونه آلودگی عاری گردد، به همين منظور می توان از روشهايی همچون اعمال فشار باد، شستشو با شوينده ها و تينرها (متناسب با سيستم رنگ آميزی، عمر سرويس دهی مورد نظر،شرايط جوی و جنس سطح) بهره برد.
رنگ آميزی بايستی بلافاصله پس از آماده سازی سطح انجام گيرد. (در سطوح فلزی استفاده از روشهار مکانيکی مانند سندبلاست تا درجه SA 2.5-3 توصيه می گردد.)

شرايط محيط رنگ آميزی :

بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين رنگ آميزی بين 40-10 درجه سانتيگراد می باشد برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می گردد رنگ آميزی حتی الامکان در محيط های سرپوشيده انجام شود. دمای محيط هنگام رنگ آميزی بايستی حداقل 3 درجه سانتيگراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال رنگ :

هر دو جزء A و B بخوبی ميکس شده و با توجه به نسبت تعيين شده با هم اختلاط و به آن تينر افزوده تا به ويسکوزيته پاشش برسد. در حين اعمال، رنگ داخل مخزن مکرراً ميکس و با تنظيم مناسب فاصله نازل با سطح، پاشش انجام شود. با در نظر گرفتن حرکت و سرعت باد در حين اعمال، رعايت فاصله زمانی متناسب مابين اجرای لايه های آستری، ميانی و رويه و همچنين رعايت Pot life اعلام شده و عدم استفاده مخلوط رنگ بعد از اين زمان ضروريست.
با توجه به رسوب پودر روی در طول مدت زمان اعمال رنگ، بايستی رنگ موجود در مخزن بطور مداوم و به آرامی هم بخورد.

سيستم و زمان اجرای پوشش ثانوی:

حداکثر حداقل Recoating
14 روز 12 ساعت 2127
3 روز 12 ساعت 3152

تجهيزات رنگ آميزی :
–    اسپری بدون هوا (Air Less) با قطر نازل 0.013-0.015 inch
–    اسپری هوا (conventional) با قطر نازل mm 1.5-2 و فشار 5-3 اتمسفر
–    قلم مو و غلطک

نکات ايمنی :
–    توصيه می گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين رنگ در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
–    اين رنگ اشتعال زا بوده و بايستی از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.

به منظور مشاوره در مورد خرید پرایمر زینک کرومات اپوکسی و دریافت اطلاعات فنی مربوط به این محصول، لطفا همین حالا با کارشناسان فروش شرکت آریا سطح تهران تماس بگیرید. همچنین، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.