آجر ضد اسید

آجر ضد اسیدی به دلیل مقاومت بالای شیمیایی در مکان های صنعتی که در معرض ریزش اسیدهای خورنده با غلظت های متفاوت هستند، استفاده میشوند.

همچنین آجر ضد اسید در حوضچه های سولفور و سایر تجهیزات مشابه که علاوه بر مقاومت شیمیایی بالا، بدلیل تغییرات دمایی شدید،

مقاومت در برابر ترک خوردگی نیز مورد نیاز می باشد کارایی بسیار بالایی دارد، شرکت رنگ آریا سطح تهران آمادگی هرگونه مشاوره ،

تهیه و اجرای انواع سرامیکها و آجرهای ضد اسید و همچنین انواع ملات های ضد اسید مانند ملات فوران جهت چسباندن انواع کاشی های ضد اسید سرامیک و بندکشی آن  را دارا می‌باشد.تینر

آجر ضد اسید

به طورکلی کاشی ها و آجرهای ضد اسید را به دو دسته زیر تقسیم میکنند:
کاشی ها و آجر ضد اسید پایه سرامیکی
  1. کاشی ها و آجرهای ضد اسید پایه کربنی و گرافیتی

بطور کلی کاشی ها و آجرهای ضد اسیدی با پایه سرامیکی که بر پایه SiO2 و Al۲O۳ میباشند دارای مقاومت بسیار بالا در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده و بخصوص اسیدها می باشند. این نوع از کاشی و آجرها در برابر اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کلریدریک کاملا مقاوم می باشند ولیکن در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاوم نیستند.

باتوجه به توضیحات بالا گفتیم که کاشی ها و آجرهای ضد اسید پایه سرامیکی در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاومت ندارند. ضمن اینکه سرامیکها در برابر مواد قلیایی نیز در صورتیکه بطور دایم در تماس باشند، مقاومت خوبی ندارند. در این حالت استفاده از کاشی ها و آجرهای ضد اسیدی پایه کربنی که در برابر اسید هیدرو فلوریک و اسید فسفریک مقاوم میباشند توصیه میشود.

از موارد دیگر استفاده از آجرهای کربنی و گرافیتی بعنوان پوشش در مبدل های حرارتی بوده که در آنها مواد خورنده مانند اسید فسفریک، اسید سولفوریک و اسید کلریدریک جریان دارد. در ستون های انتقال جرم مانند برج های جذب برای تولید اسید هیدروکلریک و اسید هیدروفلوریک و یا برج های تولید اسید کلریدریک خشک نیز از آجرهای ضد اسید پایه کربنی و گرافیتی استفاده میشود.

موارد کاربرد آجرهای ضد اسید: 

استفاده از آجر ضد اسید در اتاق های باطری صنعتی
آجر مقاوم شیمیایی و ضد اسیدی و مصارف آن در کارخانجات تولید مواد شیمیایی خورنده، پتروشیمی ها، نیروگاه ها و …
بکار گیری کاشی ها و آجرهای ضد اسید در کارخانجات مواد لبنی و غذایی

به منظور مشاوره در مورد خرید آجر ضد اسید و برج های جذب و دریافت اطلاعات فنی مربوط به این محصول، لطفا همین حالا با کارشناسان فروش شرکت آریا سطح تهران تماس بگیرید. همچنین، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.